Is All About Zac Zuandy :D

Bila jumpa orang yang kita suka , jangan sia-siakan peluang tuh . Cuba pikat hati dia , dan mungkin cinta kita terbalas ;D

Sunday 8 May 2011

TARIKH itu .....

Tarikh - tidak boleh diberitahu

Tarikh keramat yg memberi seribu satu makna dlm hdup aku . 
Tarikh sbgi satu simbol yg jelas dan yg akan aku ingati shinggalah nafas yg terkahir .
Tarikh yg telah mndewasakan aku pada mulanya , dan tarikh yg telah memberi aku pengajaran pada akhirnya .
Tarikh yg sememangnya membuat aku rindu pada si DIA .
Dan Tarikh itu merupakan titik tolak pengakhiran hbungan aku dgn AYEP .


Bukan perpisahan yg kami harapkan dlm hbungan kami ...
Bukan pergaduhan kecil yg lama-kelamaan mnjadi besar yg kami perlukan dlm hbungan kami ...
Bukan tangisan air mata perpisahan yg kami dambakan dlm hbungan kami ...
Bukan sorotan mimpi indah yg brtukar gelap yg kami minta dlm hbungan kami ...
Bukan pergaulan kasar yg kami kejarkan dlm hbungan kami ini ...


Setiap ungkai kata yg kami ucapkan selama kami bersama , bukan disengajakan dan tiada niat utk memburukkan sesama sndiri ..
Setiap buruk sangka yg kami luahkan , bukan berniat utk membawa kpd sebuah perpisahan sprti ini ...
Setiap gelak-tawa dan gurau senda , tiada niat utk menyakiti sesama sndiri ...
Setiap ciuman yg kami kucupkan ke bibir kami , tiada niat utk mendambakan lbih drpada itu ...
Setiap usapan tgn dan pegangan erat yg kami selitkan , tiada niat utk memperagakan lbih drpda itu ...
Setiap perihal yg kami lakukan , tiada niat utk mengambil sebarang kesempatan 


Sesungguhnya , cinta aku trhadap dia , terlalu kuat !
Sesungguhnya , cinta aku trhadap dia , trlalu suci !
Sesungguhnya , bukan perpisahan yg kami harapkan !
Sesungguhnya , bukan pergaduhan yg kami turutkan !
Sesungguhnya , kami saling mencintai !
Sesungguhnya , kami saling manyayangi !
Sesungguhnya , ucapan SAYANG hanyalah bermain di bibir mesra !
Sesungguhnya , ungkapan CINTA hanyalah mainan semata-mata !


Bila , aku dgn dia dah brpisah , aku rsa hdup aku dh tak bermakna lagi dahh ! Aku rsa kosong sgt.
Apa lgi yg aku ada dlm dunia ni . slain keluarga aku , kwn2 aku , dan dia ! Aku cuba prtahankan hbungan ktorang , tp tak dpt ! Mgkin jodoh bukan d'takdirkan utk kitorang brsama !
Aku redha dgn ketentuan yg telah d'takdirkan ke atas kitorang . Dan aku trima seadanya . Kita tak boleh tolak dan bantah ketentuan Ilahi . Kita hanya dpt menerima dan merasainya :) .
Kita tak ada hak utk membantah atau menolak sesuatu Qadak dan Qadar itu .
Bukan kehendak kita dan bukan ketentuan kita . Itu semua hanyalah ketentuan ALLAH .


Aku selalu ckp kt diri aku ~ "Jangan diikutkan sgt prasaan tuh , nnti padah yg mnimpa" 
Aku cuba tahan ! Aku cuba lupakan dia , tp aku tak terdaya ! Aku lemah sgt2 ! Aku tak kuat utk lupakan sgala kenangan aku dgn dia :( | Aku tak der kekuatan utk aku bawa spaya aku dpt lupakan dia ! Segala kenangan aku dgn dia , bukan senang utk d'lupakan bgitu shaja ! 
Kekuatan dan Kesabaran yg memainkan pranan dlm semua tuh ! 
Aku tak boleh lawan prasaan tuh , sendirian ! Aku prlukan sokongan dan dorongan dlm melupakan sjarah cinta dulu-dulu ! Kalau kisah cinta tuh manis dan pnuh dgn kenangan manis , mesty kita akan ingati smpai bila2 , dan kita susah lupakan !  Bila kita berpisah dgn seseorang yg sdah brsama dgn kita utk sekian lamanya , dan kita brkongsi plbagai kenangan dia org tuh , pasti perit utk kita rasakan ! Bukan senang utk kita mghadapi cabaran dlm kisah prcintaan yg sdah berakhir tatkala masih ada saki-baki kenangan kita dgn org tuh !!!!


Kenangan aku dgn dia mmg byk ! Kenangan MANIS dan PAHIT . Kitorang prnah brjanji yg kitorang takkan lupakan kenangan brsama , hurmm tp bila dah brpisah ni , tak taula samada dia masih igt atau tak . Sesungguhnya kenangan yg manis bila d'kenang , pahit jadinya , Tp , kenangan yg pahit , bila d'kenang kadang2 kita tertawa ! Haha . Walau indah mana pun kenangan tuh , pasti , pada suatu saat nnti , kita akan menangis bila mengenangkannya !
Dan , tak kira betapa buruknya kenangan tuh , bila kita kenang smula , kita mgkin akan tertawa sndiri ! Hurm . Allah dah tntukan setiap prjalanan d'atas muka bumi ini .
Walaupun aku dan dia brsama utk skejap waktu shaja , tp , prasaan SAYANG tuh , msih menebal dlm hati ! Dia selalu brikan aku smangat bila aku DOWN . Dia slalu bgi aku gelak bila aku sedih 
Tp , bila dia dah tak der dlm setiap selit prasaan yg aku rasai , aku tak tau nak ngadu kt sapa lgi .
Kalau aku nak thn prasaan tuh semua , lama-kelamaan , akan jadi beban ke atas aku ! Dan kalau aku ceritakan kt org laen , nnti aku tkut org tuh tak dpt berikan mcm mana dia brikan kt aku suatu ketika dulu . Erghh ! Takkan la aku nak layan prasaan ni sorg2 ! Aku kan lemah ! Aku kan tak kuat utk mghadapi ni semua ! 


Tak prnah trniat dlm hati aku , utk aku lepaskan dia dari aku ! Tak prnah terdetik dlm hati aku , utk meninggalkan dia ! Aku cuba bahagiakan dia ! Tp kadang2 aku tak trdaya utk mmberikan lebih ! Aku tau aku mampu , tp aku tak tau mcm mana caranya .! Kalau nak guna cara yg sama jee , mgkin dia akan bosan dgn aku . Aku cuba fikirkan cara laen utk aku bahagiakan dia . Samada dia trima atau tau , tu hak dia . dan aku dah jalankan hak aku ! Aku tau yg dia pown cuba sedaya upaya utk membahagiakan aku ! Aku tak kira mcm mana cara sekalipun yg dia gunakan , yg pnting , dia IKHLAS dan dia SETIA dgn aku . Dah berjuta kali aku ucap kt dia yg aku SAYANG kn dia sgt2 ! Aku tulis kt status aku , buku sekolah aku , dinding rumah aku dan byk lagi tmpat yg aku tulis ! Aku taknak dia lupa dan aku taknak nnti , aku sndiri yg lupa bahawa aku SAYANGKAN dia .! Bila msing2 bz dgn krja msing2 , nak msg pown susah . Nak jumpa lagi la payah ! | Dia duduk kt Cheras , area2 Salak Selatan . Dan aku duduk Kepong . Jarak kitorang jauh sgt2 ! Aku tak tau apa yg dia buat kt sana , dan dia pown tak tau apa yg aku buat kt sini .
Aku tak tau dgn siapa dia kluar mkn , dgn siapa dia tidur stiap malam , apa yg dia buat bila dia blik dri keje , dan apa yg dia buat dgn org laen kt sana ! | Aku tak kesah apa yg dia buat slagi dia bgi tau aku . dan dia ckp awal2 . Tp , bila dia buat sesuatu bnda tuh atau kluar dgn seseorang tuh tnpa bgi tau aku , aku mmg TAK SUKA ! 


Sekiranya kita tahu apa yg psgan kita buat dlm segenap waktu , kita pasti akan berasa snang hati .
Tp ,bila psgan kita tak bg tau apa  yg dia buat , kita pasti sering trtanya2 dan kadang2 kita bersyak wasangka trhadap dia . ! Ha , masa tuh , brmulalah , sesi tuduh-menuduh , sentap-mnyentap , maki-memaki , rajuk-mrajuk dan mcm2 lagi kerenah ! Payah la kalau cm tuh . Mmg btol apa yg dikata , dlm setiap prhubungan pasti ada gurau-senda dan prgaduhan kecil . Hmm . Aku dan dia sdah semestinya ada semua tuhh . Hehehe | Walaupun kadang2 ada d'antara kami yg mrajuk smpai ke esok hari , tp akhirnya kami baik balik  :) | Itula knangan kami yg pling manis ! 


Hurmm , aku rasa stakat ni je aku boleh tulis mngenai kesah prcintaan aku dgn dia . 
Aku taknak tulis pnjang2 , takut nnti terlebih sudahh ! 
Hakikatnya sekarang ni , aku dan dia , dah tak der apa hbungan lagi . dan aku trima perpisahan kami dgn seadanya :) | 
Persahabatan antara kami , sudah pasti bakal brkekalalan hingga ke akhirnya ! AMIN


Di garap Oleh ~ RTII 


No comments:

Post a Comment