Is All About Zac Zuandy :D

Bila jumpa orang yang kita suka , jangan sia-siakan peluang tuh . Cuba pikat hati dia , dan mungkin cinta kita terbalas ;D

Sunday 8 May 2011

I WISH I COULD LOVE YOU BABY !

Setiap org dlm dunia inginkan yg terbaik dlm hdup diorang bila smpai dlm perihal percintaan .
Sama sprti aku ! Aku nak yg terrrbaikkkkk , utk diri aku ! 
Aku nak ada org yg syg aku ! Cinta aku ! Ambil berat psl aku ! Jaga hati aku ! 
Takder sorg pown dlm dunia ni yg taknak diri dia dicintai dan disayangi ! Sesungguhnya kehebatan apabila kita d'sayangi dan d'cintai oleh seseorang yg betul2 kita syg . merupakan prasaan pling hebat yg prnah kita alami ! Bukan senang utk seseorang tuh , meluahkan kata-kata 'ILOVEYOU' trhadap kita ! Mgkin kadang2 kita aggap prkataan tuh hanyalah manis d'bibir mesra sahaja , Tp hakikatnya , apabila prkataan tuh d'ucapkan dgn sepenuh rasa cinta , takder satu benda pown yg dpt mghalang prasaan tuh ! Kalau kita betul2 berniat utk mngucapkannya , tak salah kan ? Tp , yg pnting , kita pilihla org yg pling sesuai utk diri kita ! Tak brmakna kita ucap 'ILOVEYOU' , kita scara automatik jatuh cinta dgn org tuh . Ramai yg mnganggap bhawa , kebanyakan org sering brmain dgn kata2 cinta apabila dia terlalu mnginginkan seseorang dlm hdup dia yg boleh dia cintai !
Kemungkinan besar kita akan d'permainkan oleh kata-kata indah cinta itu .Walau mcm mana trdesak pown kita , kita tidak seharusnya brmain dgn kata-kata cinta . Biarlah org yg mmpermainkan kita , tetapi jgn sesekali kita mmpermainkan individu itu dgn madah prcintaan , kerana tatkala kita bohong kpd sesuatu percakapan atau perjanjian , mungkin kita akan d'kecewakan oleh org laen dgn lebih teruk lagi ! Biarlah sekali pown kita trpaksa menerima derita pabila kita melihat kebahagiaan yg d'kecapi oleh seseorang itu walaupun kita tidak merasainya :) . Bersyukurlah dgn apa yg d'kurniakan oleh Allah . Jgnlah kita berbuat sesuatu yg teruk hanya kerana trlalu menagih sebuah cinta itu . Mmg benar apa d'kata , Sesebuah rezeki itu takkan dtg bergolek depan mata , kita yg kena berusaha mncarinya . Samalah juga dgn konsep percintaan ini . Cinta takkan dtg dgn sendirinya , melainkan kita benar2 ikhlas menginginkannya . Biar lah kita trpksa menanggung sejuta pnderitaan , tetapi apabila kita  berjaya memiliki hati dan perasaan seseorang yg kita cintai itu , Sudah pasti ia bakal mnjadi sebuah mahligai yg indah d'masa hadapan ! Sudah mnjadi Qadak dan Qadar utk setiap manusia d'atas muka bumi ini utk merasai bagaimana rasa d'cintai dan menyintai . Dan itu semua bergantung kpd individu itu utk menjadikannya semanis mgkin atau sepahit mgkin . Sesiapa yg bahagia dlm sesuatu prcintaan itu , pasti dlm hbungannya ada saat pahit-manis brsama yg trsayang .
Dan sekiranya , individu itu murung dan sering mghadapi masalah prcintaan , tak laen tak bukan . sdah pasti , hbungan dgn org yg trsayang tidak baik dan sering mngalami pergaduhan dan salah-faham.

Selain itu , dlm setiap hbungan percintaan . tidak kiralah dlm perkahwinan atau cinta masa remaja , akan wujudlah rasa iri dan cemburu apabila kita melihat org yg kita cintai bersama dgn org laen . Walaupun kita tau , org tuh kwn baik kpd kekasih kita , namun apabila kita terlalu menyintai seseorang itu , akan hilanglah segala perasaan ., melainkan iri tatkala perkara itu terjadi :) .Takkan ada seorang pon yg akan mengulum senyum tatkala dia melihat kekasihnya bersma dgn org laen . Sudah mnjadi lumrah khidupan utk setiap insan d'atas muka bumi ini utk merasai prasaan sedemikian . Kalau kita d'takdirkan utk bersama dgn si dia , sudah pasti perkara yg akan kita lakukan ialah ~ 

~call dia tiap2 mlm .
~msg dia dgn ayat2 yg jiwang smpai dia jemu
~selalu mengucapkan kata-kata cinta kpd si dia
~memberikan sepenuh perhatian terhadap si dia 
~sering bertanya khabar berita 
~DLL


Perkara2 sedemikian , merupakan cara yg paling efektif utk memenangi hati si dia . Dan mustahil lah jika ia tidak berhasil :) HAHA . Kemungkinan besar kita telah memenangi separuh hati si dia . Dan selebihnya hanya tinggal utk si dia , samada si dia menerima CINTA kita atau pown tidak .
Maklumlah kan , kalau kita dah terlalu taksub dgn CINTA ni , mcm2 kita akan lakukan utk memenangi hati si dia . Tambah2 pulak , bila si dia memberikan respons yg positif trhadap apa yg kita cuba luahkan trhadap dia . Walaupun kita sudah muak dgn segala kata-kata manis dan jiwang karat yg dia berikan kt kita , tp hakikatnya  , ia akan membina suatu hbungan yg lbih intim , romantis , dan sekaligus menambahkan rasa CINTA trhadap pasangan masing2 .
Kita akan rasa d'hargai bila CINTA kita juga d'hargai oleh psangan kita . 

Saya tak nak mengarang panjang2 dlm bab CINTA ni , sbb nnti mcm2 expactation yg saya akan terima . Jadi , saya ingin mengingatkan kpd diri saya dan kpd para pembaca blog ini , CINTA ITU TAKKAN DATANG DGN SENDIRI , MELAINKAN KITA BENAR2 MENGININKANNYA ! 

No comments:

Post a Comment