Is All About Zac Zuandy :D

Bila jumpa orang yang kita suka , jangan sia-siakan peluang tuh . Cuba pikat hati dia , dan mungkin cinta kita terbalas ;D

Thursday 26 May 2011

Ayat - Ayat Common Yang Remaja Sekarang Gunakan Utk Tackle Orang

Aduhh .. mmg dah lama lah kan gua tak update blog gua d'sebabkan kesibukan gua yg memanjang jee ! So , dlm sesi kali ni , gua nak story morry sama lu org pasal ayat2 yg remaja zaman skrang gunakan utk pikat teman wanita atau teman lelaki ..


First of all ; Mmg tak dpt nak d'perkotak - katikkan lagi bahawa zaman skrang ni mmg byk btol remaja kapel semasa zaman persekolahan . Termasuk gua lahh . Walaupun gua skang ni single :D .
Ckp pasal kapel ? ; Alahh , semua org pernah melaluinya . Tak kira lah dari lu org tadika yg tak kenal apa itu erti cinta sampai lah lu org dah besar panjang . Mmg kuno lahh kalau sesaper yg tak tau apa maksud KAPEL tuh ..
Bagi gua , kapel tuh kadang2 indah , kadang2 menyakitkan . Apa yg pernah gua lalui dlm hidup gua tak smua org tahu . Ada segelintir yg tahu , mcm kawan2 baek gua , parents gua dan ada jgakk mmber2 gua yg gua letakkan sepenuh dan sejuta kepercayaan kt diorang .

Bak kata pepatah remaja zaman skrang . : 'Single Is Better' ada jgak yg mewujudkan persatuan2 sprti 'Kawan biar seribu , berkasih biar satu' , 'Kita suka awak sbb awak suka kita' dan mcm2 lagi lahh . Walaupun gua prnah tau selok - belok dlm per'kapel'an ni , tapi tak semestinya gua ckup semua ilmu dlm percintaan . Alahh . gua pown dulu pernah jgakk kapel dgn aweks - aweks cun serata Malaya ni , tapi cinta gua tak kesampaian . Hurmm . adalahh atas sbb2 yg tak dpt dielakkan . Gua hanya akan sayang org tuh as long as org tuh sayang gua balik . Bagi pndapat gua lahh , perasaan syg dan cinta ni , mana boleh paksa2 . Benda ni kena dtg dari lubuk hati yg disuntik dari dlm ( Bak kata kak Ogy ) . Hahaha . gua tak prnah mengharap pown utk seseorang tuh menyayangi gua . Apa yg gua nak , dia syg gua dgn sepenuh hati dia dan dia eklas dgn perasaan tuh . Gua tak suka lahh nak bazir2 ni . Amalann Syaitoonn !

Second of all ; Gua akan nyatakan ayat2 yg remaja zaman skrang gunakan utk tackle seseorang yg dia suka .. 
Haha , ada diantara ayat2 ni , gua ada jgak guna . Tapi dah lapuk lahh . Tapi bila kita ucap , pergghh ! Sweettt shialll ! :

Antaranyaa :

~"Awak -  awak , kalau dipikir2kan , kita ni secocok tak bila bersanding atas pelamin"

~"Kalau saya boleh capai bulan , saya akan letakkan bulan tuh atas awak supaya cahaya bulan tuh dpt menerangi wajah awak" ( Ececececece )

~"Boy-prengg awak tak mrh ke saya borak dgn awak ni" ? 

~Kita kenal2 dulu , lepas tuh kalau tak ada aral yg melintang , kita kapel eak"

~"Oh Juliet , will you marry me" ?

~"Hati I ckp yg dia akan bukak utk U sorang jee"

~"Semenjak I kenal u , semua yg I buat jadi lancar je"

~"Awak tau kann yg saya dah lama SINGLE"

~"Eh , saya rasa mcm saya dah kapel dgn awak lah sbb hati saya asyik sebut nama awak je , fikiran saya asyik terpikir - kan awak je , tgn saya asyik nak tulis nama awak je , mata saya asyik nak tgok gmbar awak je"

~"Eh , awak ni , jgn lah puji banyak2 sgt , malu tau takkk"

~"Saya rasa mcm diri saya dah ada orang amek lahh . OMG ! Ni mesty awak kann" ?

~"Buat bonda yg tercinta , anakanda akan pulang ke kampung halaman dgn membawa sekuntum bunga yg anakanda petik dari taman yg indah"

~"Awak - awak , bila kali terakhir awak pegang tgn lelaki/perempuan" ?

~"Saya harap sgt org yg akan pegang tgn saya masa melintas jalan , ialah awak"

So , itulah antara ayat2 yg standard remaja2 zaman skrang gunakan utk pikat seseorang . Actually byk lagi , tapi gua hanya list-kann yg paling top rated je .
So gua harap lu org dpt amek sedikit sebanyak dari apa yg gua tulis , sebagai satu panduan buat lu org dlm mengambil hati org yg lu org sayangi :D

Ini sahaja dari gua . Assalamualaikum !!!

No comments:

Post a Comment